Wednesday, February 3, 2010

Tips: Apply Adsense Account -Cara aku


Salam,
Tujuan aku post benda ni sebab aku agak terkejut sebenarnya lps dgr beberapa cite blogger2 yang cuba apply account adsense tapi tak approved.Hurm...Syarat untuk apply memang sangat2 ketat...

Tips: Apply Adsense Account -Cara aku
Ok..mungkin cara ni agak common tapi aku harap post ni tetap membantu.Gunakan Blogger atau Docstoc.com.Tahukah anda terdapat pemain2 adsense yang mmpunyai lebih dari 1 acc.uhuhuuh..Ok aku cuba kongsikan..

Apply Guna Blogger.
1)Create 1 e-mail google yabg fresh.
Jangan sesekali kaitkan email baru ni dengan email2 lama korang.Wat 1 lagi acc blogger yang baru.

2)Gunakan Niche yang tengah HOT di US,UK or Canada.
Haaa...cara ni mcm biasa r..Gunakan Google trends dengan sebaik-baiknya.Kreativiti anda sangat penting.Jangan sesekali wat blog yang berkaitan dengan copyright issues.Cth:Lagu,Filem bla2....Cuba guna niche Health@Weight Loss.


3)Buat dalam 10-15 artikel berdasarkan niche anda.
Cari di SINI .
Tapikan untuk artikel ni apa yang aku prasan kalau korang wat sendiri artikel tu dan sememangnya nmpk unique,bkn stakat sng approved,SEO pun senang..Hurmmm...
Translate artikel yang korang dapat di Google Translate.Spin macam ni: English-Spain-German-France-Spain-English-German-English....Pastikan lps spin tu korang baca dulu artikel tu...Agak2 ada yg xkne korang edit sendiri r..

4)Apply Adsense selepas seminggu
Bukan pe sekurang2nya nampak la korang nya blog ni xspam..Elakkan blog anda di anggap spam.Artikel tu jangan post serentak 15 artikel sehari..Wat sehari 3 pun dh ok kot...Cuba apply adsense pada hari Isnin..Xdpt nk jelaskan kenapa tp dari forum2 luar yang aku join diorng galakkan apply pada hari Isnin..

Ok tu untuk apply guna Blogger.Ni lagi satu tips..Apply guna docstoc.com.

1)Daftar di Docstoc.com dengan email fresh

2)Upload dalam 10 ebook di Docstoc.com
Haaa....yang ni korang kena hati2..aku tau korang bukanla sumenye penulis ebook kan..xpa2...senang je..search kat tenet Free Ebook Download..mcm2 web yang bg ebook free..tp ht2..sape2 y xnak terperangkap dgn PPL atau affiliate korang kne check betul2 syarat2 download tu..nak lagi senang??donload je r ebook dari docstoc.com tu..Ramai orang wat camtu..cuma kalaula ebook writer tu nampak ebook2 berbayar diorng jd bahan download secara percuma..silap haribulan korang lak kena balik..so kena hati2...Kalau tak silap aku ada 1 web yang memang bagi ebook2 free ni..tanpa ada PPL atau affiliate..cari je r kat tenet..

3)Apply Adsense selepas umur acc Docstoc anda seminggu.
Sebab yang sama dengan cara apply guna adsense..

Ok..then tunggu la dalam 2-3hari..InsyaAllah anda akan tersenyum..Kalau masih tak dapat kena la usaha lagi..Jangan mengalah...

Hurmm...kenapa la aku tengok Iklan Nuffnang aku cantik2..hehehehhehe...Ok...Semoga berjaya..Doakan aku mimpi nyanyi lagu hindustan dengan Liyana Jasmay k...

4 comments: