Tuesday, February 2, 2010

Aku dan Dunia Adsense


Salam,

Semenjak join group GengBlogger.com ni aku rasa semakin seronok lak nak mengupdate blog.Semangat betul bila ada yang membaca blog aku ni walaupun sekadar blog buang masa.So, pada lain2 pelawat BuangMasa yang masih belum join GengBlogger.com p la join.Korang akan tahu pasal pe aku suka menulis.

Ok, berbalik pada tajuk asal.FYI aku mula join Adsense dalam bulan 4/2009. Masa tu aku belum percaya sangat program2 perniagaan internet ni.Mula2 aku anggap bnda ni tipu. Tapi lepas wat some research baru la aku sure yang Google Adsense ni bukan la tipu.

Ok pada yang belum faham apa itu adsense meh aku jelaskan serba sedikit mengikut pemahaman aku.Adsense adalah satu program Pay Per Click yang disediakan oleh Google kepada pemilik2 blog. Pada aku Google Adsense ni bukan la satu perniagaan internet.Ia merupakan duit yang dah ada di internet dan kita hanya perlu mendapatkannya dengan menggunakan cara2 atau teknik2 tertentu.Itu ikut pemahaman saya r.

Kali pertama saya memperoleh duit dari adsense adalah hujung bulan 9.Wah masa tu punya la aku hepi.Rasanya banyak betul yang aku dapat.Hahahah.Hasil utk bulan tu pun aku dapat lepas aku guna 1 lagi feature Adsense iaitu Adsense for Domains.Pada aku Adsense for Domains adalah satu cara buat duit paling mudah.Ya!!!sangat2 mudah.Bayangkanla, dari bulan 4..pastu bertungkus lumus wat SEO untuk naikkan rank blog.Hasilnya...huh..agak membosankan..Lagipun aku masih sedar yang aku ni masih newbie.Sangat2la newbie.

Tapi lepas je seorang kawan memperkenalkan feature Adsense for Domain, income saya mencanak2.Sehari 20usd pun senyum je.hahaha..

dan sehingga hari ini aku masih lagi merasa duit adsense.Cuma yang aku sedih..income bulan 1/2010 tak cecah 100usd.waaaahhhhh..miskin la aku bulan nih....huhuhu...

Ok, tu je kot aku nak merapu.Kalau ada yang terbaca post ni and nak tau lebih lanjut apa itu adsense for domains, p la selongkar blog aku ni.Aku merelakannya.

p/s:korang tau kan camne nak menaikkan income Nuffnang aku ni..heheheh

4 comments:

  1. wah..aku punya $0.10..hebat tak aku?=)

    ReplyDelete
  2. miahahaha..orait pe tu..time ak dpt 1st dollar dlu pergh..nk melompat kot..pastu nk tggu another dollar adala dkt 2 bln..cait....penangan men afc je...

    ReplyDelete
  3. income nuffnang akan naik bila trafik ramai..tak de cara lain yang halal..hehe..kalau visitor ko klik nt..naik lah dia..tp jangan main klik2 macam zmn skang dyorg wat ni..huhuu

    ReplyDelete
  4. pe y ak nmpk..
    paling tidak kta kna ad 100 visitor sehari utk nak pstikan earning nuffnang naik..
    tu pun lom tntu iklan nk kuar n lom tntu ad dlm 10 org y klik..so pndekkn citer nuffnang mmg perit..

    ReplyDelete