Thursday, January 28, 2010

Mudahnya Dengan Adsense for Domain

Assalamualaikum.Jangan sekadar tertarik atau terkesima dengan tajuk post kali ini. Pastikan anda baca sampai habis dan yang penting anda BUAT !!!!

Okey. Saya tidak mahu anda merasakan yang anda sedang membuang masa disini.Sudah anda account adsense?Bosan dengan income dari adsense for contain yang cuma mencecah 1 usd sebulan?Nak rasa income sekurang2nya 1 usd sehari?

Jika semua persoalan di atas dijawab dengan jawapan YA, ini bermakna anda perlu mencuba satu lagi produk yang di sediakan oleh Google iaitu Adsense for Domain.Apa yang perlu anda lakukan adalah mendapatkan 1 domain percuma atau berbayar yang menggunakan High Paying Keyword sebagai nama domain dan melakukan sedikit setting pada domain anda supaya Google boleh menumpangkan iklan2 mereka di domain anda.Saya telah pun melakukan post berkaitan dengan cara setup adsense for domain dengan menggunakan domain percuma.

Jujur saya katakan Adsense for Domain adalah satu mesin duit mudah yang telah disediakan oleh Google dan income saya dari adsense adalah 80% datang dari Adsense for Domain. Seterusnya ikut basic tips yang saya lakukan dan menghasilkan income daripada Adsense for Domains (AFD).

1. Gunakan High Paying Keyword sebagai nama Domain.

Jika anda tidak mempunyai modal untuk mendapatkan domain berbayar,gunakan sahaja domain dari www.co.cc. Ianya percuma.Apa yang saya perasan domain berbayar income afd saya daripada domain berbayar lebih mendatangkan hasil daripada domain percuma.

cth : autoinsurance-pricequotes.info

2. Gunakan sebaiknya Social site sebagai medium promosi.

Untuk tujuan ini seeloknya anda membuat 1 lagi acc tidak kira la Myspace, friendster atau facebook untuk mempromosi AFD anda. Carilah rakan-rakan dari US, Canada atau Europe. Saya harap anda tahu kenapa saya sebutkan negara2 tersebut. Watermark url AFD anda di atas gambar anda atau postkan feed2 menarik berserta AFD anda.Ingat!!!Jangan livelink.

3. Gunakan teknik Double Meta Refresh (DMR)

Untuk pengetahuan anda domain AFD tidak boleh di promosi dengan menggunakan cara Livelink.Saya pasti anda tahu apa yang dimaksudkan livelink dan deadlink.Tetapi dengan teknik DMR ia dapat membantu anda melakukan cara promosi Livelink. Gunakan servis Cloakedlink.com dan bit.ly untuk melakukan DMR. Letakkan link DMR anda di signature forum atau postkan feed2 menarik yang disertakan DMR anda melalui profil Facebook, Friendster atau Myspace anda.Dan cara ini adalah cara yang kerap digunakan untuk mempromosi web/blog adsense for contains anda selain SEO.

4. Promosi melalui youtube.com

Cari mana2 video menarik di youtube. Download dan kemudian watermark video tersebut dengan AFD anda.Letakkan link DMR anda dibahagian descriptions. Ingat, link DMR bukan livelink AFD anda.

5. Aktif di forum

Teknik ini lebih berkesan dengan menggunakan kaedah 2 dan 3. Tapi tiada guna kalau anda sekadar menjadi ahli forum tanpa berkongsi sesuatu perkara2 bermanfaat di forum. Jangan lakukan Spamming. Saya harap anda tahu etika berforum.

Sebenarnya ada lagi cara2 yang berkesan untuk melakukan promosi untuk AFD. Dan yang paling popular sekarang adalah dengan menggunakan teknik2 Blackhat. Saya tidak dapat menjelaskannya.Balckhat adalah teknik yang melanggar Term of Service(TOS) Google.Ianya memberikan risiko acc anda akan di banned. Teknik ke 3 adalah teknik yang dianggap blackhat.

Ingat. Prinsip terbaik dalam hidup anda adalah pilihan anda.Tiada guna jika anda melakukan sesuatu perkara melampaui sesuatu yang anda arif. Tetapi adalah lebih tidak berguna jika anda langsung tak pernah mencuba atau sekurang-kurangnya mendapat pengalaman dari apa yang anda lakukan. Anda adalah manusia tidak berguna.

4 comments:

  1. Salam.. nak tanya, teknik DMR tu dikira white hat ker? or grey hat?

    ade possibility untuk di ban x?

    ReplyDelete
  2. slam...saya nk tnye sket..mcm mane cara setup afd utk blogspot?

    ReplyDelete
  3. selain dari cloackedlink apa servis lagi yang boleh dipakai?

    ReplyDelete
  4. selain dari cloakedlink.com anda boleh menggunakan http://linktrackr.biz

    ReplyDelete