Saturday, September 12, 2009

Ganyang Malaysia - Indonesia dah melampau



Kita dikejutkan dgn beberapa tindakan2 melampau rakyat2 indo yang sgt2 sempit pemikirannya terhadap rakyat malaysia di sana.hanya kerana isu remeh psl tarian pendet yg ntah pape tu diorng nk naikkan balik kempen ganyang malaysia..apa sebenarnya masalah diorang nih...pe korang ingat rakyat malaysia ni heran sgt ke dgn pendet tu...
aku tanya mak aku dia pun xtau pendet tu menatang ape...wlaupun mak aku orang jawa..hhuhu...klu tanya psl tempe tu dia tau la..

Kes2 rakyat malaysia diancam dgn buluh runcing tu dah dianggap paling melampau...punya la sempit tahap pemikiran diorang...

yg jelas kempen ganyang malaysia nih dibangkitkan oleh media2 indogsial yg jelas2 dah xda modal...jgn sampai 1 hr nnt biawak yang diorag nampak kat tasik shah alam diorang kata biawak tu diorang curi dari indon dah r...biawak komodo...

p/s: ntah knpa aku tetiba rasa dah tak minat dgn Revalina S. Temat.